The big five - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Vincent Zaalen - WaarBenJij.nu The big five - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Vincent Zaalen - WaarBenJij.nu

The big five

Door: Vincent van Zaalen

Blijf op de hoogte en volg Vincent

25 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

We zijn aangekomen in Hazyview, een plaatsje net buiten het Krugerpark. We hebben vandaag zelf gekookt maar nu met de Braai, de zuid Afrikaanse barbeque. Ik probeer al even te ontdekken of er verschillende zijn met onze barbeque. Ik heb twee verschillen kunnen ontdekken. Veel Zuid-Afrikaners gebruiken gewoon hout. Branden dat tot een vuur en op het houtskool roosteren ze dan het vlees. Ze gebruiken ook wel gewoon houtskool maar bij voorkeur toch gewoon hout. Logisch, het hout ligt hier voor het oprapen. Het tweede verschil is dat het vlees veel langzamer gegaard wordt omdat het rooster hoger ligt t.o.v. het vuur. De braai in ons huis hier zit in een buitenkeuken ingebouwd. Met Carolijn boodschappen gedaan en alle ingrediënten gehaald voor een echte braai, inclusief alle kruiden. Volgens Hollands gebruik niet teveel vlees. De kwaliteit is hier wel erg goed.

Nog even terug naar de laatste dag Kruger. Vanochtend dus om 4:15 opgestaan voor de Game drive. We namen plaats in een soort mini open touringcar om gedurende 3 uur rond zonsopgang dieren te zien. Volgens de ranger hadden we echt “ a lucky day”. Want naast Giraffen, Olifanten en wat andere minder spectaculaire dieren ook twee luipaarden en een hyena gezien. Maar het meest grappig was wel de neushoorn die toen hij de weg overstak eerst een tijdje voor de wagen uit bleef lopen. Na de gamedrive, zo noemen ze dat hier, de boel ingepakt en in onze eigen auto verder naar het zuiden gereden. Daar kwamen we zelf nog een roedel leeuwen tegen die aan jagen waren op buffels. Binnen de kortste keren stond er behoorlijk wat mensen te kijken. De jacht ging dwars over de rijbaan alsof de mensen die er in de auto’s zaten, niet bestonden. Tenslotte, als toetje vlak voor het verlaten van het park nog een cheeta gezien die jacht maakte op een kudde impala’s . Toen het park verlaten en de 10 km overbrugt naar Hazyview en de lodge betrokken.

En daar zitten we dan nu aan ons braaivlees. We zijn allemaal redelijk moe en gaan vroeg naar bed. Morgen staat de panoramaroute op het programma. Het weer slaat voor een aantal dagen om. Hopelijk valt het mee.

• 25 Juli 2016 - 20:20

Niels:

ik zeg: Freek Vonk-> eat dust! Knappe verslagen... keep'm coming!!!

• 25 Juli 2016 - 20:26

Marieke:

Heerlijk om te lezen. Kan niet wachten op jullie fotos. Heel veel,plezier.

• 25 Juli 2016 - 22:37

Dita:

Leuk om de verhalen te lezen en jullie daardoor een beetje kunnen volgen! Veel plezier verder. Groeten Dita

• 25 Juli 2016 - 23:07

Zus:

Heel fijn jullie belevenis mee te beleven. Wacht met spanning op het volgende relaas.

• 26 Juli 2016 - 08:48

Maayke:

Woow, wat een boffers met al dat wild en de jacht op elkaar.
    Kei mooi, geniet!

• 26 Juli 2016 - 09:49

Rob:

Verslag leest als een jongens boek, iedere dag nieuwe avonturen.

• 29 Juli 2016 - 02:59

Bernadette:

Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken.